adsettings

onsdag 7 mars 2012

Natti natti mina vänner :)

Usch vilken dålig bloggare jag varit! Men det blir så när vi har besök ;) har haft besök av min mor i två dagar nu hon har hjälpt mig att vara barnvakt då jag skulle iväg idag på tävling med unghästen ner på Kungsbacka ridklubb!

Det gick så jäkla bra iaf! Detta är hans tredje tävling ever! Så han gick nolla på en meter och fick en vägran på  110 för att ryttaren inte orkade vända runt så han fick lägga en volt och sen fick han ett pet och ett tidsfel så det blev sammanlagt tre fel men han hoppade super utan att vara rädd!
Och han betedde sig jätte fint och coolt på tävlingsplatsen :)

Nu ska jag sova är helt slut va ute med hästen i 6 timmar sen hem och fixa middag slänga i sig den snabbt som järnet och sen tebax och ta in vårtokiga hästar :P Finns ju roligare än att leda in sprallbralliga hästar :P

NU faller det ju sig som så att jag ska börja rida denna lilla Mr Baxter (unghästen) Så på fredag blir det premiär och jag är supernervös :O Men han är ju oftast inte dum utan bara lite busig och tjafsig i munnen men man får ju inte slita och dra utan då är det bättre att styra in i väggen eller ngt annat utan att rycka slita och dra. Han tar inte förhållningar riktigt som sagt. Men men nu ska jag antingen ta en kvällsmacka eller möla chips typ två nävar sen är jag less hahaha får väl se vilket det blir puss och kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera gärna men kommentarer som innehåller stötande kränkande innehåll kommer ej publiceras utan raderas omedelbart.