adsettings

fredag 28 oktober 2011

Sjukstuga idag



Idag är både Tilding och Alvan sjuka, så Mathias fick åka med Livan till läkaren, men det gick jättebra. Skönt att vi samarbetar så bra! Och skönt att båda kan ta ansvar för barnen!

Vet inte om Tildes förkylning beror på tänderna som kommit nu eller om det är nåt annat men bägge övre framtänderna har nu kommit ner igenom tandköttet så nu är det mkt lättare att få henne att sova dagtid igen och det känns så sköönt, för då kan man greja hemma tvätta diska dammsuga duscha eller vad som helst.

Sen måste jag bara dela med mig av en sak som jag funderade över och pratade med en vän om häromdagen att det är så fantastiskt det här när man får barn...
 att de ligger i din mage (kvinnans) och är ett litet ägg med frö,
 utvecklas kommer ut helt hjälplös och totalt beroende av dig som mamma eller pappa..
Nu är Tilde snart 8 månader och är en alldeles egen individ! Man ser redan hennes personlighet och hon lär sig saker hur fort som helst och jag kan inte sluta förundras över detta mirakel för det är vad jag tycker att det är att få friska barn! Hur kan det funka varje gång så bra? Och hur kan utvecklingen gå så fruktansvärt fort på bara ett år??? Helt galet! Men jag är lika fascinerad varje gång!
Och varje gång barnen gör ett framsteg blir man lika stolt varje gång!
 Jag blir så lycklig så att tårarna kommer och jag ropar som en tok! Hahaha! Även när jag va själv ensamstående med Alva! Då hade jag ju ingen att dela det med :( Jag hade ju varken facebook eller dator ens på den tiden så det var ju Liv som blev första offret för att jag delar med mig av barnen :)
Men jag tycker det är lite jobbigt att Tilde är så snabb :( För jag hade gärna haft henne som bebis ett tag till, men som sagt Barnen utvecklas i Sin takt och det kan man inte styra över huvudtaget!

Ja så är det med det iaf!
:)
Ja nu har jag en liten stund för mig själv, gick upp hyfsat tidigt idag för att vi skulle komma iväg, men så fick jag ju va hemma, men det är ändå skönt att komma upp i tid och ha dagen framför sig. Ska åka in till Lillgammalt (en butik som ligger i Kungälv vid Willys och som har Bara begagnade barnartiklar såsom kläder barnvagnar eller allt som rör barn) och köpa en barngrind! Vi har ingen grind för trappan och nu måste vi ha en riktig!
Just nu har vi min stora kista för trappan och det är skitkrångligt för den är svintung att flytta varje gång man ska förbi eller så får man kliva över och det är också jättekrångligt.. så japp de hade en begagnad och det passar oss alldeles utmärkt!

Annars händer det väl inte så jättemkt mer idag, barnen är ju som sagt sjuka så det blir ju att kurera dem och ge dem kärlek extra mkt idag <3
Köpa massa glass och gott så de kan få mumsa lite ;)
Skönt att vi fick köpt blöjor nu av min underbara vän!! 4 paket för 220 kr eller 320  inte illa för Libero ;)

Har beställt 100 panpizzor för 160:- svinbilligt! Så det får vi nästa vecka :)

Långt och snurrigt inlägg kanske men men ha en underbar dag i höstrusket och ta hand om varandra man vet Aldrig när man förlorar den man älskar.. Puss o kram :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera gärna men kommentarer som innehåller stötande kränkande innehåll kommer ej publiceras utan raderas omedelbart.