adsettings

onsdag 12 oktober 2011

Tyra Sjöstedt

Jag har följt hennes blogg ett tag nu och tycker att det är ju en fantastisk ung kreativ och målmedveten kvinna. Vad jag inte har vetat är att trots denna glammiga yta så är hon precis som jag! Hon är utbränd :( Kan inte sova  har panikångest och massa andra bieffekter som jag själv lider av.

 Hon har även hjärtklappningar osv för saker som jag också, kan inte äta ja väldigt likt mig även om orsaken kanske inte är densamma så är symptomen det.
Detta fick mig att få en stor insikt. Man ska inte skämmas för att man är sjuk! Även om jag gör har gjort och fortfarande gör. Jag känner mig konstig otillräcklig och som att ingen "vanlig människa" förstår utan dömer istället! Och det är fel fel fel!

Därför att det kan drabba vem som helst! Vänta tills den dagen du förlorar någon som står dig nära! Se hur din kropp reagerar mot din vilja. Du har inte längre kontrollen över din egen kropp och ditt eget liv. Sen att jag dessutom lider av andra saker som i kombination utlöser det ena och det andra gör ju inte saken bättre! Men jag vet att jag försöker så gott jag kan.

Jag tar hand om barnen på heltid och försöker ha ett fint hem och jag älskar och värnar och är en relativt snäll människa som inte vill andra ont. Jag är inte perfekt jag har gjort fel, men jag står för det iaf och det är nog något som många andra saknar uppriktighet och att ge någon en ärlig chans.
Men det är också därför jag trivs så bra med djuren i mitt liv därför där behöver jag inte låtsas att jag är perfekt eller skämmas för att jag vart utbränd som om att det skulle vara något "fult"??? Helt rubbat hur människan är bra på att trycka ner varandra.
Jag är glad så länge jag funkar och kan ta hand om barnen iaf DET är det viktigaste för mig! Allt annat är oväsentligt.

Sen är jag inte sjuk i huvudet eller dum i huvudet bara för att jag har ångest! Jag är väldigt intelligent har i princip vg och mvg i vad jag än läser. När jag gjorde proven nu när jag pluggade fick jag vg på nästan alla utan att ha läst en sida i boken eller vara med på lektioner så smart och allmänbildad ja det är jag. Jag kan mkt om mkt men det är väl bara till min egen fördel och inget jag skryter med. Snarare tvärtom skäms jag ibland för att säga sånt eftersom jag vet att det finns så många som får sitta och kämpa för att klara av ett ynka prov.

Ja som sagt det är skitsamma man är inte dum i huvudet iaf. Nä man är dum om man är elak eller rider på andras bekostnad.. Eller lever på andras olycka att inte kunna glädjas åt andra eller känna sorg med andra då är man dum. Eller om man dömer hunden efter håren eller inte lär sig ju äldre man blir. Att predika och leva motsatsen. Då är man dum Men detta är bara MINA åsikter och tankar sen får ni andra tänka precis vad ni vill!

Sen tror jag faktiskt att jag har mer kunskap och erfarenhet än många andra pga av det jag gått igenom och lärt mig om mig själv och min egen kropp. Jag vet ju tex hur min kropp reagerar i en krissituation och hur jag kan hantera det. Vet du?? Har DU gått igenom något så fruktansvärt så att du vet precis hur du och din kropp fungerar. Sen tror jag också att jag skulle inte falla lika djupt igen om det händer. Man blir liksom härdad.Och nu menar jag inte kännslokall det är INTE samma sak.

Jaja nu får ni tänka vad ni vill om mig och mina tankar men jag blev väldigt imponerad av en så känd bloggerska som öppnade sitt hjärta!

Puss och kram till er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera gärna men kommentarer som innehåller stötande kränkande innehåll kommer ej publiceras utan raderas omedelbart.