adsettings

fredag 22 oktober 2010

Ursäkta??

Alltså vad är det med försäkringskassan???En dam med en hjärntummör va i dag med på nyheterna och hon skulle först inte bli beviljad sjukersättning??? Här kan ni se själva  Hon kunde knappt tala och än mindre gå eller röra motoriken och nu efter att hon gått ut i nyheterna så har de helt plötsligt ändrat sig?? Jaha men som hon sa alla läkarintyg har varit samma hela vägen och inget har ändrats så vad grundas det beslutet på??? Får de typ provision på flest nekade fall???? Eller vad är det för hetsjakt??? Jag blir ledsen rent ut sagt när jag ser hur såpass sjuka mnniskor som verkligen lider blir nekade, hur fungerar vårt trygghetsnät??? Var är vi påväg?? Vad vill politiker och myndigheter åstadkomma med dessa halshuggningar??? Jag bara undrar :(( Tänk om man själv skulle råka ut för en olycka eller bli sjuk någon gång?? Hjälp säger jag då!!! Vart kan man vända sig om inte till sin sjukförsäkring???? Är det inte det man betalar skatt för? Att kunna ha en försäkran om att när du blir sjuk eller liknande så har du ett nät som fångar upp dig...
Men men vi ska väl vandra tillbaks i tiden i stället japp vi drar Sverige 60-70 år tillbaks i tiden så kör vi på det Jag bara undrar???
Japp så är det måste bara skriva av mig alltså när sån grejjer kommer upp , blir tokigt arg och ledsen på sånt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera gärna men kommentarer som innehåller stötande kränkande innehåll kommer ej publiceras utan raderas omedelbart.