adsettings

måndag 26 december 2011

Annandagen

Ja idag hade vi underbara ungar som sov till kvart i elva! Helt fantastiskt otroligt härligt :) Så nu har jag fått tillbaks lite energi igen och en härlig frukost med kaffe och skinksmörgås med rödbetsallad och köttbullar. De flesta är nog rätt mätta på julmaten vid detta laget, men jag och Mathias kör på kalkon nästa år tror jag :) för helt ärligt så är inte julskinkan såå god.

Jahopp då är det annandag jul och julen är slut. Är ni nöjda med era klappar? Blev det som ni förväntat er? Fick ni allt ni önskat? Är det det som tjusningen med julen att få allt man önskar sig? Eller är det att få ngt som man inte förväntat sig? Eller är det inte roligare att få ngt nån gång när man inte förväntar sig att få ngt?
För mig är det snarare härligast att träffa mina nära och kära som betyder ngt. Och att känna hunger och äta när man är hungrig. Och att se barnen öppna sina klappar och att de blir lyckliga. Det är ju ändå barnens högtid.

forts.
Skrev ju inlägget i morse men fick aldrig publicerat det.
Har iaf varit på Ikea idag (alldeles ensam!) Det va ganska skönt men också lite jobbigt att vara med så mkt folk :P
Får ju lätt panikångest i stora folksamlingar. Så vi har köpt oss en tvbänk och en superfin matta till vardagsrummet så nu är det snart i sin ordning ;) Eller det blev 6 små ryamattor som vi lagt jämte varann ska bara köpa glidskydd så de ligger på plats lite bättre. Det blev väldigt fint iaf och färgen är fuchsia! Det gjorde sig väldigt fint.

Är otroligt trött på julen redan så den åker nog ut i morgon skulle jag tro :P Och gardinerna matchar ju skitdåligt med mattan så det får bli ngt annat där ;)
Vi har haft en riktig röjjardag här hemma och det känns superskönt! Och jag har varit pigg hela dagen det känns otroligt härligt :)) Det enda som ska fixas i vardagsrummet nu är soffan.. jag vill ju ha den svart! Men vet inte hur eller när det kommer bli men på ngt sätt ska det väl gå att ordna ;)
Puss o kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera gärna men kommentarer som innehåller stötande kränkande innehåll kommer ej publiceras utan raderas omedelbart.