adsettings

måndag 12 december 2011

Skillsmässobarn

Ganska intressant debatt de har i tv nu hos Malou i efter tio. Känns bara som att vissa saker de säger lite grann är gripna ur luften. Jag tror på att man måste kämpa med en relation och framförallt under småbarnsåren.

Jag har själv erfarenhet av att vara skillsmässobarn och jag kan inte tro att jag har blivit lyckligare för att de lämnade varandra. Balansen mellan partner i ett förhållande  är ju att båda måste få lov att ha ett eget liv i sitt samboliv. Att man har en hobby eller ngt liknande så att det inte bara är en förälder/partner som får egen fritid! Och att man vårdar relationen genom att ibland ordna barnvakt och göra saker på tumanhand.
Det finns otroligt mkt som spelar in i en relation för att alla ska vara lyckliga.

Jag har en egen förebild i mitt liv och det är min mormor och morfar som var gifta i 51 år (sen dog morfar). Och det är de som jag har som en mall i livet det är så det ska vara. De har kämpat hela sitt liv med att växa tillsammans och gå igenom alla med och motgångar. Och det har definitivt inte varit en dans på rosor men de har kämpat och tagit sig igenom det och det är väl ändå det mest ultimata i livet.
Sen är det absolut inte ok att misshandla eller ngt liknande då finns det inget att bygga på. Men sålänge det ändå finns sunt förnuft, kärlek, moral och ett samarbete så har man en väldigt bra grund.

Det finns alltid ned och uppgångar i livet och det har man vem man än är med eller om man är själv. Det viktiga är att ha någon vid sin sida att dela det med. Och jag är så glad att jag hittat min man som jag vill leva med och dela mitt liv med. Det vi har är fantastiskt och det är det man måste minnas även i de jobbiga stunderna!

Puss o kram            

1 kommentar:

  1. Du menar äl att man blir drabad av skitsnack väldigt lätt när man inte e ifrån edet? de e va ja vill tro att du menade iaf ;P

    Joda allt e bra med mig så sett. Man blir bara förvånad ibland (vilket e konstigt att man fortf blir) Men de e bara ord som vi skakar av oss ;)

    Har du läst boken skilda på låtsas? Där e en bra metod om man tycker att förhållandet knakar. Dom gick isär på låtsas. Dom bodde tillsammans men hade ansvar för barn och måste saker varannan vecka så fick den ena egen tid och den andra lärde sig ta mer ansvar och på så sätt hittade dom tilbaka till varandra igen. Låter kanske konstigt men jag tckte det var fantastiskt smart!

    SvaraRadera

Kommentera gärna men kommentarer som innehåller stötande kränkande innehåll kommer ej publiceras utan raderas omedelbart.