adsettings

fredag 9 december 2011

symaskiner och nyår

Jag har ju glömt!!! Att jag fick mammas symaskin i julklapp! Har ju lånat en maskin i typ 5-6 år men nu tog hon den ( som jag hade lånat den av ) och då hade mamma en hemma och hon använder den ju aldrig :/ Jag älskar att sy och fixa!

 Jag måste bara köpa ett resårband som är brett och långt för jag ska göra en egen sängkappa (har ju försökt att hitta en i flera månader som ska passa in i vårt sovrum) men det finns lixom inte 140! Nä då är det ju enklast att sy själv känner jag! Och det blir antingen linnebeige, linnegrått eller natutvit. Men jag tror att grått hade vart snyggt eftersom tapeten har liksom blyertsgråa änglar. Och sen ska jag sy en egen hissgardin eftersom det inte finns 180 cm på de heller ;( och jag tycker det är både snyggt och smart att ha både i sovrummet och vardagsrummet. Men man får väl köpa metervara istället då och små rundstavar som man syr en kanal för så att det blir ett snyggt fall på gardinen :) Ja det är nog inte så himla svårt! Och sen är det ju skitkul att ha saker man gjort själv ( om det är välgjort ) Men jag är ju värsta petnoga när det gäller sånt hehehe, risken finns att jag och maskinen blir svurna fiender (det har hänt förr).

Jaja det kom ju väääldigt mkt snö inatt NOT! Vad hände lixom? Jag såg ju flingorna igår kväll men det regnade ju samtidigt så de smälte ju väldigt fort. Jaja det blir väl som alla andra år en grön jul. Ne om man skulle åka utomlands nästa jul kankse? Why not ? Vi drar till Bahamas eller nåt annat och bojkottar hela Sverige. Ja det tåls att tänkas på.

Jag skrev ju ett inlägg igår om att vi är bjudna på bröllop på nyårsafton men det knäppade sig så jag fick ta bort det. Mitt dilemma va ju iaf vad för typ av klänning man kan ha utan att det blir för mkt? En kort är kanske bättre än en lång, Fast det känns skönare med en lång eftersom det är vinter (brr) Men ah jag är så dålig på sånt. Sen måste man ju ha skor och jacka eller nåt över axlarna. Jag kan inte lägga en budget på 1500 utan jag måste hålla mig under tusenlappen eftersom det är julklappar och julmat osv och vi ska vara här hos oss i år igen.
Hittade ju skitsnygga platåpumps hos stylebytyra.se igår (vägrar lägga in en bild igen eftersom det var den som strulade till inlägget igår) som va i guldpaljett men de kosta 500:- oh nej alldeles för snål för det. Och sen hur ofta går jag idet då? Inte så att man kan springa i stallet med dem hahaha.
 Oj vad jag tjatar idag då, hehe ah lite överentusiastisk ;)

puss o kram på er  :))

1 kommentar:

  1. De e ju såååå snyggt med långklänning tkr jag! Älskar det och ångrar lite att jag inte tog en långkläning till nyår. Kolla nelly.se? Dom har faktiskt många billiga fynd runt 200. Tror dinsko har ett par enkla, snygga (användbara!!) pumps för typ 299 om jag inte minns fel. Sånna hade jag köpt! Sern har hm rea, en snygg kavaj över långklänningen? haha du kanske inte behöver tips men jag såg det änna framför mig ;) Hade varit snyggt!

    SvaraRadera

Kommentera gärna men kommentarer som innehåller stötande kränkande innehåll kommer ej publiceras utan raderas omedelbart.