adsettings

fredag 27 januari 2012

Handla handla handla

Sådär då har jag vinkat av Alva till bussen idag. Hon fick ont i magen redan igår kväll men hon ville ändå själv gå och blåsorna gör inte ont längre. Tråkigt som tusan att det är såhär knepigt med hennes skola men vi kämpar på som sagt.

Jag har själv ont i magen idag men det är ju inte så konstigt med tanke på allt som händer runt omkring. Jag har ju IBS och blir man stressad eller orolig så är ju kramperna ett faktum.

Annars är det som vanligt tvätt och disk och laga mat som gäller och aktivera barnen med ngt.

 Liv sprudlar nästan varje dag :) och kommer med nya ord hela tiden och det är fantastiskt kul att se och höra.
Och Tilde går som sagt hela tiden och så fort man vänder ryggen till klättrar hon upp i soffan för det har hon ju lärt sig ;) Men hon har lärt sig att soffan och sängen har kanter och att man ska akta sig. Mkt bra för innan fick  man ju passa på henne hela tiden i soffan eller sängen. Nu kan man ändå slappna av och så räcker det att säga Tilde akta så backar hon :)

Mmm sen så får vi se vad som händer ska ta en sväng med bilen sedan och hämta lite grejer till vårt hem som jag beställt och se om det är fint annars skickas det tillbaks igen :) men det är faktiskt grejer som behövs som lite mattor nere (svinkallt på golven där jue) och gardiner uppe och lite burkar till kaffe och slevar osv och överkast till barnens sängar som va superfina och framförallt bröllopspresenten till min moster (jag vet att jag är sent ute) och den är roligast att få lämna tycker jag :) Jo så det ska väl fixas här hemma en hel del. Behöver köpa dammsugarpåsar också (Mathias glömmer lämna in vår dyrgrip till dammsugare :/ ....)
Så ska det skuras och dammsugas iaf så det blir fräscht. Ja sen blir det väl att göra tråkig middag idag igen med köttfärs :P Förstår inte hur man tänker när man ska storhandla och bara köper en köttfärs och lite pasta och sen inget mer?
Ngn mer som har det problemet med män att de tänker bara för dagen? När jag handlar planerar jag för två veckor framåt... Men men...

Puss och kram :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera gärna men kommentarer som innehåller stötande kränkande innehåll kommer ej publiceras utan raderas omedelbart.