adsettings

tisdag 31 januari 2012

Hästarna och middag

Oj vad mätt och trött jag är nu! Vi skulle ju åkt till läkaren med mig idag men bilen ville inte kicka igång förut så det fick vara det va ju inget akut så. Men däremot fick jag förfrågan om jag ville rida häst idag och vem kan motstå det när det är det bästa man vet! Så det ska jag göra sedan ;) Lycklig som få! Önskar bara tröttheten släpper lite lite så det inte blir jobbigt istället. Men jag ska försöka vila en liten stund innan vi sticker.

Puss och kram!

3 kommentarer:

  1. sv:Hästar är kloka djur och brukar i allmänhet rätta sig efter den som rider precis som du säger.=) Man har ju genom åren träffat på en del hästar som varit "hårt" ridna men de brukar inte vara några problem att få dem att slappna av och sluta gå i försvar i mot hjälperna som jag ofta anser att de gör.Så länge man är ödmjuk och tydlig så brukar det gå att få vilken häst som helst att gå för lätta fina hjälper.Hästar föds inte skänkeldöda eller stumma i munnen.Det är ryttaren som gör dem sådana.
    mvh/Q

    SvaraRadera
  2. sv:Ja visst är Lee häftig??! =D Noll styrka i både ben och armar men kan ändå dansa med sina hästar.Jag har i allafall normala armar och ben haha men inte tusan får jag till det så bra som han =O En stor inspirations källa för mig det där.han får trots sina handikapp det att se väldigt enkelt ut och det är så jag önskar att min ridning också var jämt.
    Förstår att du ser fram imot att komma igång med ridningen igen.Jag själv kunde inte hålla mig varesig under graviditeten eller efteråt.Red fram tills jag inte kom upp på någon häst längre för magen var i vägen och var uppe på häst igen 2 veckor efter förlossningen .Jag kunde inte hålla mig därifrån helt enkelt.=O
    mvh/Q

    SvaraRadera
  3. SVAR: ja en riktig vitaminboost, superbra. Det kan ju kännas lite omotiverat ibland att ta en näve solrosfrön och bara käka så då är det bra att hitta sina knep hur man göra något lite roligare av frön, nötter och torkade bär :) Nu när det fortfarande är mörkt och kallt behöver man verkligen sånt som gör en lite mer pigg :)
    Vad kul att du gillar bloggen min, värmer om hjärtat. Kram på dig!

    SvaraRadera

Kommentera gärna men kommentarer som innehåller stötande kränkande innehåll kommer ej publiceras utan raderas omedelbart.