adsettings

torsdag 19 januari 2012

Hästar och barn

Är en ganska trött men lycklig människa idag <3 Lilla Liv har så konstiga rutiner hon somnar mellan 8-9 på kvällen och vaknar efter två timmar och då ska hon komma till mig och Mathias och det är ju som förgjort för mig att få sova. Hon somnade kanske runt 2 men då fick ja gå ut i soffan för att hon skulle somna (det blir för trångt/varmt i vår 140 säng) så jag sov väl kanske 3-4 timmar igen men som sagt nu har vi inga planer och det känns skönt att bara kunna gå hemma och småpilla.

Vi va ju i stallet igår jag och Alvan och hon stortrivs varje gång <3 så nu letar vi en foderponny för att min två äldsta ska kunna lära sig att hantera och få utöva det brinnande intresset.
Det gäller att uppmuntra rätt saker och intressen när de själva visar vad de vill. Hahaha det är det enda Liv pratar om när hon vaknar att hon vill åka bilen till hästarna ;)
Men det ska vara en lugn liten C-ponny som både jag och töserna kan använda. Eftersom de inte är så kunniga ännu är det bra om jag kan sätta mig upp ett par tre dagar/vecka och rida igenom hästen.

Så ser planen ut iaf och jag har satt ut annonser så vi får väl se om ngn nappar. Hoppas ni alla får en fin dag iaf så hörs vi senare :)
puss o kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera gärna men kommentarer som innehåller stötande kränkande innehåll kommer ej publiceras utan raderas omedelbart.