adsettings

tisdag 21 februari 2012

Att vara fin..

Är inte bara en beskrivning av ett utseende hos en människa eller ett föremål! Att man är fin betyder att man har ett gott hjärta med empati och förståelse för andra människor och djur. Att kunna sätta sig in i andra människors liv och känna deras glädje men också sorg. Man kan vara fin på många sätt! Och söt också för den delen! Det är ofta jag säger till mina vänner "men va söt du är" När de har gjort en underbar sak just för mig ansträngt sig och lagt ner hjärta och själ i mitt liv. Då tycker jag de är söta. Men de är alltid söta oavsett. Spelar ingen roll för jag älskar mina vänner men jag tror inte att vi har ngn misskommunikation för att jag säger att de är söta? Eller att de skulle få dåligt självförtroende eller en dålig självkänsla/självbild...
Samma sak med mina barn varför skulle de få ett dåligt självförtroende för att jag säger att de är fina underbara söta goa gosiga mysiga fantastiska älskvärda osv osv. Hur kan någon må illa av såna ord? De är positiva ord.  Nä mina barn mår inte dåligt och jag tror att de kommer precis som jag bli barn med hyfsat fina moraliska värderingar och att de vet att man inte skadar andra på ngt sätt!

Puss o kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera gärna men kommentarer som innehåller stötande kränkande innehåll kommer ej publiceras utan raderas omedelbart.