adsettings

tisdag 21 februari 2012

Hon/Han = Hen?

Den här hen diskussionen är i fullgång på många bloggar och debattprogram. JAg har själv ingen forskning som stöder min teori men jag utgår ifrån mig och mina barn som källa.
Jag tror att de är ute efter rätt sak. Att förändra världen och kvinnosynen. De vill sudda ut skillnaderna mellan man och kvinna neutralisera det göra det inte så hett.
Men jag tror att tillvägagångssättet är en aningens fel ute.

När ett barn når upp i 6-8 årsåldern då börjar de bli väldigt självmedvetna. De börjar ifrågasätta existens. Varför existerar jag osv. Börjar man då att sudda ut att du är flicka och du är pojke misstänker jag att den förvirring  som ALLA tonnåringar går igenom förr eller senare blir väldigt mkt större!
Jag tror inte att Hen löser incest jag tror inte att Hen löser våldtäkter jag tror inte att Hen löser pedofili eller våld mot kvinnor. Däremot tror jag att KÄRLEK löser ALLA dessa problem. Och jag tror att vår uppgift som föräldrar ÄR att älska våra barn, leda dem, hjälpa dem att bejaka sina drömmar och hjälpa dem att förverkliga sig själva. Hjälpa dem att TRO på sig själva.

Jag har själv mått otroligt dåligt i min barndom och min tonnår, men trots att mina föräldrar gjort fel har de ALLTID hjälpt mig att tro på mig! Det jag gått igenom har gjort mig till en väldigt ödmjuk kvinna som är väldigt medveten om rätt och fel. Men det är moral! Oskrivna lagar! Och visst har jag gjort fel i livet men jag har också lärt mig! Jag gör Aldrig om samma fel igen! Och då är det viktigt att VI föräldrar finns där och ÄLSKAR våra barn TROTS de fel de kommer begå! Men jag tror att suddar vi ut och skapar en DET blir det en ännu större identitetskris än det redan finns! Det finns säkert många andra sätt man kan skapa mindre skillnader på än att skapa en DET!

VAD TROR NI?

Puss o kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera gärna men kommentarer som innehåller stötande kränkande innehåll kommer ej publiceras utan raderas omedelbart.