adsettings

onsdag 22 februari 2012

Genus

Jag såg kvällsöppet idag på tv4-play eftersom jag missade det i måndags. Blir jävligt mörkrädd när jag lyssnar på de som debatterar för genusmedvetenhet och hen osv.

För det första det som de propagerar för att vi ska använda 10 miljoner kronor av skattebetalarnas pengar för att utbilda förskolepersonal i genuskurser på högskolenivå låter i mina öron helt sjukt när vi i dagens samhälle inte ens kan erbjuda tillräckligt hög personaltäthet och tillräckligt små grupper för att ens tillgodose barnens basala rutiner och behov! Nä då vet jag bättre sätt att förvalta de pengarna.

Sen det de är ute efter finns redan som läroplansmodell och det heter Montessori och det va en kvinna som VAR feminist gick emot männen och tog examen i medicin född i Italien och dog i Holland. Hennes pedagogik gick och går ut på att man ska individanpassa utbildningen efter PERSONENS egna kapacitet och ståndpunkt för att uppnå samma resultat! Alltså ingen placeras i fack! Så det bästa hade ju varit att utbilda all personal i hela Sverige efter denna modell och anpassa ALLA skolor förskolor högskolor vilken skola det än gäller efter Montessori. Då hamnar INGEN utanför vare sig när det gäller social förmåga eller inlärningsförmåga. Det betyder att det skulle inte behöva heta särskola osv. Bara där är det ju diskriminerande! Särskola?? Vadå SÄR? Montessoriskola! Thats it!

Alla människor är individer oavsett härkomst kön eller läggning nåt annat är jävligt trångsynt, tyvärr är dessa genusbekämpare lika trångsynta som de som är rasister eller homohatare eller vad det än är. Och jag blir bokstavligt förbannad. Fick kommentarer igår om kvinnor som inte vill vara riktiga stolta kvinnor ?? Nähä vad menar du med det? Att du vill vara man? Det har ju inte med saken att göra.
JAg menar att vi ska vara stolta för att vi är kvinnor och att vi ska vinna kampen om jämställdheten genom att vara just kvinnor! Segern blir ju så mycket större då än om vi ska dölja vårt kön bakom HEN och tro att vi vunnit en seger?

Tanken de har är god och vi är inne på samma spår JA, men fokuset har hamnat Fel fel fel! Nä jag ÄR stolt att vara född kvinna jag kommer att vara stolt över att dö som kvinna och däremellan leva som en stolt kvinna och jag kommer finnas med i kampen om rättvisa i samhället för de svaga! Inte bara kvinnor utan ALLA svaga grupper!
 Man kan kalla det kommunism kanske det vet jag inte den tanken är ju god från början men i praktiken funkade det dåligt.
Nä man kan kalla det vad man vill! Men JAG förespråkar lika rättigheter för ALLA. Ingen ska behöva bo på gatan och ingen familj ska behöva vara utan mat och inget barn ska behöva få stryk eller bli utsatt för incest eller människor bli utsatta för övergrepp oavsett kvinna eller man!
Kämpa mot orättvisan inte mot ord. Lägg fokuset och den brinnande energi ni har för att göra det som  förändrar istället för att tro att kläder och ordförändring bryter ett mönster!

Och sen dessutom sitta bakom en skärm och kalla MIG för trångsynt? Jag har alltid värnat om lika värde oavsett vad/vem det gäller!!

Puss och kram på den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera gärna men kommentarer som innehåller stötande kränkande innehåll kommer ej publiceras utan raderas omedelbart.