adsettings

torsdag 9 december 2010

Ny design???

Alltså jag skulle väldigt gärna vilja få till det när det gäller min blogg men jag kan inte helt enkelt för jag fattar inte hur man får en header att bli bra i ett redigeringsprogr. och det är ju trist.
Skulle vart iväg idag, men dte sket sig eftersom jag sovit typ 0! Men men bättre lycka nästa gång. Mathias har jobbat ett dygn nu så han är ju helt slut stackarn :(

Idag blir det väl att hänga tvätt och fixa dona hemma så det blir fint. Kom på en ny ide till våra bänkskivor här hemma men jag vet inte om det går att genomföra, det måste va en superduper grej isf.

Ja magen kom igång iaf iadg efter typ 4 dar, hmm ja det är spännande haha
Nu ska jag se till att få ordning nere också. Började ju grejja garderober igår och det blir bara så himla bra!! Supernöjd med mig sj ibland ;) Men det gäller juh att fortsätta givetvis ;)
Nu jäklar ska det bli ändring av på skiten!!! Har fått ihop ca 4 sopsäckar fulla med skräp och kläder som inte ens är användardugliga :O fattar inte hur jag kan få för mig att samla skiten?? Jajaja. Man lär sig kanske nångång??

Ett utdrag ur rensa i röran med feng shui

RENSA I RÖRAN

”Rensa i röran” kan leda till omvälvande resultat som kan förändra ditt liv! Det är en mycket kraftfull process och en viktig aspekt av feng shui. I feng shui vill man åstadkomma ett jämnt flöde av energi i hemmet genom att placera möblerna på de mest gynnsamma platserna. Om det ligger högar med saker överallt i hemmet, stör de detta energiflöde och gör det långsamt och till och med stagnerat.
Ditt hem avspeglar vem du är och vad du tänker. Röra hemma skapar röra i ditt sinne. Du får svårt att njuta av ditt hem, du känner dig irriterad, får koncentrationssvårigheter och blir lätt frustrerad över hur svårt det är att hitta saker. Du kanske undviker att bjuda in vänner på middag eftersom du skäms för din röra. Dessutom leder röra till att det lätt skapas damm och smuts vilket resulterar i dålig luft och med tiden sämre hälsa hos dem som bor där. En långvarig och överväldigande röra kan även leda till depression och känslomässig isolering.
Vackra stenarNär du städar och röjer bort bråte ur ditt liv befriar du dig från negativa känslor och bereder plats för ny och positiv energi att komma in i ditt liv. Du kommer att känna dig lättad, balanserad och lyckligare när du stiger upp på morgonen.
Vi vill understryka att rensa i röran kan för vissa personer vara en omvälvande process. Röran bör därför inte avlägsnas utan att rensa i känslor. Man bör gå djupare in i sitt kaos för att förstå bakomliggande orsaker till långvarig röra. Bara genom att förstå dig själv och dina problem som du kommer att kunna befria dig från negativa känslor. Du kanske behöver omvärdera dina förhållande, släppa din oro, sluta kritisera dig själv, visa din ilska, bannlysa dåligt självförtroende osv. Rensa i röran är inte bara en fysisk process utan likaväl en psykologisk utrensning.
Här är bara några exempel på vad ”rensa i röran” med feng shui kan göra för dig:
  • befria dig från negativa känslor och hjälpa dig att återfå balansen i ditt liv
  • ge friskare och bättre luft hemma
  • uppmuntra till en social tillvaro i hemmet
  • ge bättre sömn
  • ge lägre kroppsvikt (många människor blir inspirerade till ett hälsosammare liv)
  • sänka stressnivån
  • ge plats för nya saker att komma in i ditt liv
  • spara tid (du behöver inte längre lägga extra tid på att hitta saker)
  • spara pengar (du kanske köper saker som du redan har men inte kommer ihåg det?)
Har tillochmed den boken NÅNSTANS men det gäller att ta fasta på det också nån himlans gång!!!
Jupp nu vet ni att jag är bohem och har separationsångest?? Eller nåt. Jag älskar att ha det fint och städat, men det är inte lätt att hålla ordning när det dräller klädhögar överallt och annan skit som samlar dam. Sen ÄR det så att röra genererar röra liksom "röra karma" Jävligt frustrerande iaf. Men jag tror att mitt stora problem är att jag inte riktigt har en plan för förvaringen. Jaja nu så ha det nu ska jag ta tag i skiten haha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera gärna men kommentarer som innehåller stötande kränkande innehåll kommer ej publiceras utan raderas omedelbart.