adsettings

lördag 27 november 2010

Hemkommen från en tripp till Stenungsund. Jag och Liv har haft en mysig windowshoping tsmns. Men jag fick köpt en stickad tröja på Gina som va rea på skönt eftersom jag sväller järnet nu och jag vill inte ha dyra kläder eftersom det inte blir använt sen. myser med en kopp te och rostat bröd. Har funderat på varför strösocker känns sötare och godare än bitsocker. Det ska ju vara samma?? Och jag tycker dessutom att man behöver ta mindre än av bitsocker för att uppnå samma smak, alltså måste det va bättre med strösocker?? Hahah flummigt jag vet men väl värt att fundera över ;)

Hitta den nya versionen av love the way you lie med riahanna - eminem och den är skitskön ;) vissa låtar kan jag nästan aldrig tröttna på, men jag har ju en förkärlek till piano måste bero på det.


Undrar vad jag ska göra för middag, är frusen och trött efter våran tripp, men börjar bli lite varmare med dubbla stickade tröjor och en massa varmt te + att jag fick höja värmen igen. Älskar min lilla busa som står och hänger med armen på mig just nu, så söt ;) tänk vad haade jag gjort utan mina underbara barn??? bara undrar, livet vore helt meningslöst, precis som en mycket klok vän sa till mig igår att varje barn har en funktion att fylla för sin mor, och det stämmer nog, för man älskar sina barn lika mycket inte frågan om det, men det har ju olika saker som de är bra på och det är nog det man menar när man säger så. Som Liv är alltid lyckligast i världen och hon skrattar och ler och fyller alla runtom med glädje och värme, Alva är otroligt smart duktig på mycket saker sifferminne och ordlätt. Sen har de ju nackdelar såklart och Alvas nackdel är hennes humör, att det pendlar så upp och ner hela dagarna och Livs nackdel är att hon sölar och stökar till vad hon än gör hehe men men de blir stora snart. Och jag får helt enkelt bara inse att det inte går att ha kliniskt rent hemma hos oss Familjen Mathiasson/Alenmalm <3

Läste att det skulle komma mer snö (as if we needed that) både ikväll och i morgon?? Men men det kan ju ändra sig både en och fem ggr.
Ikväll kanske mamma och Kenneth ska komma på glöggafton? Vi får väl se. Alla verkade lite negativa men men just nu vill jag ändå bara sova så vi får väl se hur det blir. Skulle egentligen se till att städa och göra adventfint
Men vi får se vad jag orkar, sen krånglar ju magen precis hela tiden och det är faktiskt ganska jobbigt att behöva anpassa allt jag gör och ska göra efter den hela tiden, det funkar ju inte i praktiken, eftersom det kanske inte alltid finns toa tillgängligt och då svimmar jag. Men men. Det är ju värst när man jobbar och får en attack som jag kallar det och är ute nånstans och inte kan ta sig hem, eller att det inte finns badrum tillgängligt.
Ja så glamorös är min vardag kul va?
Helst för mitt hjärta är det kul och mina barn som blir lidande för att vi aldrig kan göra nåt längre, tyvärr, får hoppas helt enkelt att det ger sig när bebis är kommen iaf.
Ja nu ska jag sluta gnälla om detta tjatigt men det ÄR min blogg och vill jag skriva det så gör jag det för att det lättar för mig. puss på er ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera gärna men kommentarer som innehåller stötande kränkande innehåll kommer ej publiceras utan raderas omedelbart.