adsettings

onsdag 10 november 2010

vintertid


Lite trött idag, ska sätta fart med diverse arbeten jag måste ha in.
Kan inte låta bli att tänka tillbaka på hur jag faktiskt har haft det i mitt liv. Det har inte varit en dans på rosor direkt nånstans, men jag har kämpat mig upp dit jag är idag, men självklart finns endel bitar kvar i mig. På nåt sätt när man varit nedbruten så får man liksom lära sig att leva med monstret och tackla det och ge det några käftsmällar istället för att låta det styra över dig.
 Och med monstret menar jag ångesten. Javisst jag är kanske lite annorlunda mot andra eller beter mig  konstigt i vissa situationer, men det beror på min bakgrund. Att jag har det jag har i bagaget. Sen behöver inte alla veta vad jag har i bagaget men det är så det är iaf.
Det va en kille som sa till mig en gång (för att jag fick ekonomiskt stöd när jag flytta hemmifrån) att han tyckte att det var lathet och idiotiskt och att han minsann jobbade ideellt om somrarna, ah sa jag det är ju lätt att säga när man bara gått i sina egna skor och ingen annans och när jag hade bistånd jobbade jag 9 h om dagen så man kan säga att jag jobba lika mycket som nån annan till hälften av pengarna eftersom det var praktik. Och sen blev jag mamma ganska snart efter det och fick då föräldrapenning, som är beskattningsbara medel så nog har jag bidragit med både det ena och det andra från början också även om jag givetvis gjort hela proceduren i bakvänd ordning, men jag kämpar hela tiden och det kan ingen ta ifrån mig. Om någon tror att jag fått något gratis eller haft det så lätt för mig så bör ni tänka om för det är ren lögn.
Men det är nog inte så men tänkte ifall ;)
Idag är man klokare och äldre ;) men jag hade nog inte ändrat något iaf ;) om jag fått göra om det mena jag ;)

ja oj vad öppet det blev idag då haha men det är ju som sagt min blogg och de som inte gillar läsa behöver inte göra det ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera gärna men kommentarer som innehåller stötande kränkande innehåll kommer ej publiceras utan raderas omedelbart.