adsettings

tisdag 9 november 2010

Katt och råtta.







Mysigt med snön som faller därute och det är mys när man kan sitta inne med en varm kopp te och en god smörgås ;) Är oerhört glad att man inte är hemlös iaf :/ De stackarna fryser nu usch :(

Men jag älskar vinter förutom alla äckliga influesor och liknande som kommer i samband med kylan. Sen har vi idag beslutat att låna mormors ena katt ett tag för att ta den äckliga ohyran vi fått in genom diskbänken! Hon ska få komma till ett dukat smörgåsbord och hon kommer nog mer än gärna ta för sig! Plus att den äckliga ohyran försvinner av lukten av katt! Fyfan för att ha sånt inne men det får man räkna med när man bor på landet. Och helst vintertid, det är ju då de söker sig in för att hitta mat MEN inte hos OSS!!
Så idag har jag sanering av köket och det är skööönt! Mmmmm lovely! Ut med alla mattor och skit köpa nytt och fixa och dona!!! Blääääää! Får verkligen panik på sånt!!! Tur man har en superdupermaskin som gör asrent och det är ju väldigt tur med tanke på vilken ohyra det har kommit! Kul att ligga och knäskura eller inte!

såhär ser Livs rum ut efter vi har grejjat ;)


såhär ser vårt rum ut innan tapeten och efter flytten,


så ser det ut på väggen där sängen står i mot och Mathias databord,sen ska det bli vitt resterande, men jag är så att jag vill gärna att det händer något i ett rum nog för att bara vitt är stilrent men det är så vitt i hela huset och jag klarar inte riktigt det det blir ingen hemtrevlig känsla utan sterilt. som i hallen skulle jag vilja måla i en grön jättehärlig grön färg som jag sett på lite olika platser och det är verkligen jättefint, men nu har ju vi lite dum hall eftersom det är samma vägg som på övervåningen på ena sidan.

Ja det finns så mycket man vill göra men det blir nog mysigt sen och jag trivs redan bättre i sovrummet, men vi får fixa ett mindre och mer effektivt skrivbord till Mathias sen så det liksom får mer plats och passar mer in. Mamma har ett perfa men dte läsr jag inte få ta vilket fall :/ men med lite övertalning kanske ;) hehe
Pöss på er alla!!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera gärna men kommentarer som innehåller stötande kränkande innehåll kommer ej publiceras utan raderas omedelbart.