adsettings

söndag 9 januari 2011

Trafikvett!

Vad är det???
Måste bara skriva ett inlägg om detta heta ämne. Måste också tillägga att jag haft körkortet i snart 6 år utan att krocka eller ens åka av vägen pga jag inte kör efter min förmåga....

Körde häromdan till L-E och när jag kommer av motorvägen blir det tvåfiligt, snön låg över hela vägen och bakom mig kommer en peguot 206 i typ 80-85 km/h och kör om, vad händer jo givetvis när vägen får en liten krök får han sladd vad har han för drivning?? Framhjulsdrift.. kan man häva det?? Oftast INTE.. Han börjar snurra som en jävla tok framför mig jag har två barn i bilen och två små hundar + att jag är typ höggravid, Hade jag nu inte kört i 60 (på 70väg) så hade jag smällt rakt in i idioten!!! Nu hade fanskapet tur och inget hände med bilen han blev ståendes med näsan åt fel håll bara, men efter rondellen påväg över bohusbron vad gör han då?? Jo han kör om i samma sula IGEN!!! Jävla pucko!!!

 Blir så jävla trött på idioter som tror att det går att köra lika fort för att "jag har antispinn antisladd och antihjärna" Folk fattar inte att bara för att din bil är modern med bästa däck och skit så GÅR det INTE att köra fortare!!! Man måste anpassa hastighet efter väglaget, prova nånstans hemma att bromsa där det inte finns bilar i närheten och se hur halt det är. Hur lång tid tar det innan bilen stannar! Som sagt jag är inte så orolig att jag ska orsaka en olycka men jag är jävligt orolig att möta de puckon som inte har vett eller visar hänsyn till sina MEDTRAFIKANTER
Bättre komma lite senare än inte alls, sen gäller det vintertid att anpassa planeringen, gå upp en timme tidigare när du ska till jobbet eller vad det nu är så hinner du precis som alla andra... ett gott råd bara


Annars hoppas jag att ni får en toppendag alla underbara därute ;) pöss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera gärna men kommentarer som innehåller stötande kränkande innehåll kommer ej publiceras utan raderas omedelbart.