adsettings

söndag 9 januari 2011

vovvarna en ursöt bild ;)



Mina prinsar ;)Visst är de söta ;) de älskar att ligga tätt tätt intill varann mina gullungar ;)


Har lite dåligt samvete för lilla Vega just nu,, är så jävla dåligt väglag så jag vågar inte gå ut med honom :( Som tur är så springer han ju ut uppe på berget här bakom, men nu har han stukat sin tass :(  han har inte jätteont markerar inte när jag rör, böjer och klämmer tassen, benet, men jag har vart så irriterad på honom det sista för att han blir så otroligt stressad när vi ska hälsa på i L-E. Han börjar att flåsa och gnälla i Ucklum och sen håller han på så hela våran vistelse när vi hälsar på där och det är för att han är så (antagligen hormonstyrd) "kär" i G:s hund.. Har vart så irriterad att jag t.o.m sagt att jag får avliva honom, men det är ju för hans eget bästa också eftersom han blir så stressad :( det är ju synd om honom...
 Nu har jag ALDRIG haft hanhund bara tikar.. så jag vet inte hur de ska bete sig, men jag fick höra av vana uppfödare att det tydligen är ett normalt beteende hos vissa hanar. Och helst denna tiden på året eftersom många tikar löper.
 Ah tyvärr verkar hans sätt smitta av sig en del på den lille, (han markerade hos M och C skitpinsamt) men det kan också bero på att han fryser så in i  norden att han vägrar kissa och bajsa ute.. Men det konstiga är att det fungerar hemma med båda två. Även om de inte ligger och sover i sin hage på natten (där de för övrigt trivs otroligt bra). Jag kan inte promenera med Yoggi eftersom det finns stor risk för frysskador i tassar och sånt nu vintertid och detta är väldigt individuellt, men det är en hundras som är framavlad i ett helt annat klimat som har en medeltemp på ca 30-35 grader. Och bara för att vi tar hit de eller föder upp de här så försvinner ju inte deras arv. 

Som sagt det är ju tur att det fungerar hemma och det är den viktigaste platsen, ska ta hjälp av en snubbe jag känner som är superduktig när det gäller hundar, så vi ska nog få bukt med det till våren när ISEN och SNÖN är borta!
 Jävla skitväder vi har nu :P Önskar att allt bara regnar bort nu så att vi kan lukta på våren <3
Oavsett vad jag än säger i irritation så älskar jag mina voffar... hoppas att hans tass läker fort nu också :( svårt för honom att rasta nu... isgata liksom överallt...

Nu ska jag hänga tvätt otroligt glammigt hahaha...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera gärna men kommentarer som innehåller stötande kränkande innehåll kommer ej publiceras utan raderas omedelbart.