adsettings

onsdag 2 februari 2011

Skulle....

.. lägga upp bilder på veckans klomålning, men det gick inte just nu för the batteries tog slut på kameran...Men det får bli sen när jag bytt batterier.

Vi har ätit en sjukt god frukost jag och mina barn, Alva käka corn flakes och yoghurt jag och Liv käkade yoghurt och müsli toppat med kanel och jag åt även två smörgåsar med skinka och skagenröra! Me LOVE!! Och till det en redig koppa kaffe såklart hehehe. Ja sen har jag fixat mina nails och lite småskit. Ska sätta igång med diverse städkul sen, har inte fått upp nya gardiner ännu sen julisarna men det beror nog mest på att jag inte kommit mig iväg för att köpa nått nytt! Vill ha "vårfräscht" Och mina gamla gardiner håller liksom inte måttet längre...


Idag är det en såndär dag när jag känner mig"lyckligt lottad" och det är jag! Genom alla slag jag kämpat i mitt liv så har jag vuxit och jag känner att jag är en stor människa! Inte att jag är förmer än andra, men jag har mycket mer visdom än många andra har. Man kan prata ordspråk och skriva facebookstatusar tills man dör men det gäller faktiskt mer att istället för att sätta andra på plats att man lever efter sin egen tanke och att man verkligen "gör" det för annars kan du aldrig bli en vägvisare för andra! Det är precis som att uppfostra barn "de gör inte som du säger de gör som du gör"
Nu säger jag inte att man ska uppfostra vuxna men alla behöver lite vägledning i bland, vi går ofta vilse på livets väg.

Jag är absolut inte världsbäst eller något extraordinärt men jag skulle inte göra om samma misstag idag som jag gjorde för fem årsen tex. Jag har lärt mig och mognat och det känns skönt, och istället för att gå runt och hata alla som gjort mig illa under årens lopp så försöker jag istället skänka dem kärlek i mina tankar och tänker att det är de som har det svårt inte jag.
  Alla går vi igenom saker i livet och det är till för att "lära" oss men lär vi oss inte första andra tredje eller fjärde gången så får vi helt enkelt gå igenom samma sak tills vi "lärt oss rätt" och detta kan ju vara mkt frustrerande, men jag känner själv att det stämmer väldigt bra. Det är när jag lärt mig självbehärskning och att inte "hämnas" andra som jag fått saker att hända i mitt liv och min egen personliga utveckling har kommit igång.
  Det gäller att inte fastna i mönster. För vem förlorar mest på det i längden, jo DU själv givetvis, för det är ju mest du som mår dåligt även om andra känner dina vibbar.
Ja OJ vad djup jag blev då, men det är mina tankar och funderingar iaf, och jag har en gång fått detta till mig av mkt kloka människor och jag tror verkligen att det stämmer har fått det bevisat framför näsan på mig om man säger så ;)

Ha en underbar dag alla pöss pöss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera gärna men kommentarer som innehåller stötande kränkande innehåll kommer ej publiceras utan raderas omedelbart.