adsettings

torsdag 10 februari 2011

Streptokocker och kvällsmat

Mina stackars tjejor har fått streptokocker och det är en bakterie som ger halsfluss, svinkoppor eller sharlakansfeber. Det är bara det att det fan inte vill gå över så nu blir det att åka till farbror doktorn i morgon så det lär bli en rejäl antibiotika kur nu och med tanke på att det gått upp i näsan och satt sig på bägge så är det tydligen en mer aggressiv typ.... Men sålänge det inte är magsjuka är jag nöjd... Men lilla liv har svårt att sova pga av att det gör ont och kliar antagl. och Alva är svullen i halsen igen vilket säkert kommer från det också.. Ja det går bra nu :P

Hade ju tänkt sticka till Ulla i morgon, mene det blir inget med det för försäkringskassan ska tydligen hala på mina pengar en hel vecka till typ... Alltså jag blir alldeles tokig snart!! Orka näpp..
Hade gärna jobbat och sluppit sån skit eftersom det är mer givande att jobba och jag får liksom mer ut av det, men när man fan inte ens kan gå upp ur sängen vissa dagar utan att bryta ihop av smärta så blir det lite svårt.. Nä jag sa till dem att de får ändra systemet och att det får inte lov att ta så lång tid mellan varje moment för det felar ju nånstans helt klart.. Det liksom utsätter människor för situationer som är absurda. Och vi är ju inte värst drabbade det vet jag mycket väl...

Nåja det får bli en tripp nästa v ist... och jag tänker inte säga dag ännu utan det får bli när man vet att allt är helt klart..

I morgon ska vi gör inget mer än att åka och skaffa penicillin pöss på er alla tokar därute i natten ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera gärna men kommentarer som innehåller stötande kränkande innehåll kommer ej publiceras utan raderas omedelbart.